måndag 2 december 2013

X-mas party

Min stil skiljer sig extremt lite mellan vardag och fest. Jag skulle säga att min stil är väldigt proper och klassisk. Väldigt sällan klänningar eller kjolar som är kortare än ett par centimeter ovanför knäna eller urringat. Jag har nog landat ännu mer i min stil sedan jag gått ner i vikt. Klänningarna har blivit snävare och jag bär oftare byxor. December är ju en månad då det i alla fall i min bransch vankas en del mingel och då passar är det ju roligt att bära något festligare plagg som även fungerar för dagsbruk. 

Klänningen med transparent rygg hade jag burit med en kavaj över om det vore jobbrelaterat och den grå klänningen från & other stories ser ganska kort ut och lämpar sig enligt mig mer för privata bruk tillsammans med tjocka strumpbyxor.  

De tre bilderna från vänster kommer samtliga från Zara. Klänning 1 och 2 på modellerna från Karen Millen, 3 från Greta och 4 från Lindex. Rosa kostym från Zara, sidenblus från HM, grå klänning och halsband från & other stories och svart/vit klänning från Mango. Pumps och boots med tjockare klack från & other stories och stövlett med stilettklack från Mango. Leopard väskan kommer fram Decadent


1 kommentar: