söndag 22 december 2013

Triss i nyheter

Vintern har knappt börjat och jag suktar redan efter våren. Spanar webbshoparnas vårnyheter som faktiskt redan börjar trilla in så smått. Kedjorna har börjat uppdatera lite och om en månad så kommer butikerna att svämma över av vårens nyheter. Vilket jag ser väldigt mycket fram emot.


I februari släpper ikea kollektionen bråkig. Kollektionen är ett samarbete med Artrebels och är en blandning av ny design och remixade produkter.  Inte riktigt min stil men askarna ser väldigt fina ut. Och just nu suktar jag efter färg så allt som är färgglatt får mig att bli lite glad. 


Trots att jag för ett fåtal ord sedan skrev att jag suktar efter färg så kommer här en mörk nyhet. Rörstrands klassiska swedish grace finns nu i en mörkgrå nyans som heter Sten. Jag ogillar att äta på mörka tallrikar då jag anser att mat gör sig bäst på vita tallrikar men assietterna, skålan och muggarna gillar jag verkligen.


Via Jannice så hittade jag denna fina kalendern för 2014 och visst behöver jag en riktig papperskalender trots att jag endast använder mobilen egentligen. Med en så här fin kalender så kommer jag ju att använda den. Om inget annat så är det som en tavla på väggen. Som förändras månad efter månad. Kommer från Love Warriors.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar