onsdag 6 november 2013

Varianter på rödkålssallad

Ni som följer mig på instagram har redan sett denna sallad men för er andra så måste jag tipsa om den vackra rödkålen som nu är i säsong. När jag la upp denna variant med rödkål, apelsin, hasselnötter och en dressing på rapsolja, vitvinsvinäger, pressad apelsin, salt och peppar så fick jag två andra riktigt bra förslag. Min syster tipsade om att ha i kidneybönor, russin och rödlök och göra en dressing på olja, balsamvinäger, mycket kanel, salt och peppar. En gammal kollega tipsade om en sallad på rödkål, apelsin, valnötter, granatäpple, chili och honung. Igår mixade recepten jag fick ovan och gjorde en sallad på rödkål, apelsin, granatäpple, hasselnötter och dressingen med kanel i. Att använda kanel var verkligen jättegott. Så det får bli kvällens mattips.




1 kommentar: