onsdag 13 november 2013

Julpyntsstrategi

Bilder från Broste Copenhagen
Nu går tiden väldigt fort och nu är det bara drygt två veckor kvar till första advent. Min plan är att vårt hem ska vara redo för julen då. Istället för att vänta med att plocka in julen så tänker jag istället vara ute i god tid så att jag sedan kan ta ut den i mellandagarna. För att känner jag mig själv rätt så tycker jag att Amaryllis och den där lilla granen som vi ska ha i en korg på golvet är jättefint fram tills julhelgen är över. Sen vill jag istället fylla hemmet med krispiga tulpaner.

Hur fin är inte denna dukningen som jag hittade i Broste Copenhagens katalog för hösten/vintern 2013. Och jag som har fått dille på kål har nu ännu fler användingsområden. Sen gillar jag den krispiga känslan i bilderna och det är lite så jag tänker när jag gör vårt hem redo för den tid som kommer. Mer krispig vinter är tomterött helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar