onsdag 16 oktober 2013

Rosa oktober

Bilder från Muuto, Pinterest och Olsson och Gerthel
Överallt syns rosa just nu. Både för att det är rosa oktober vilket det numera är väldigt många som hänger på men även för att rosa är väldigt trendigt just nu. Helst i pudriga eller smutsiga toner och jag gillar det i en lagom dos. Vasen från Muuto hade gjorts sig väldigt bra hemma hos oss. Efter att ha använt min rosa nätta dunjacka så jag har jag börjat sukta efter en rosa puderrosa ullkappa. Jag är mer kappa en jacka och när höstens mörker kommer så behöver man faktiskt liva upp med lite färg. Även om det är något jag sällan lever efter. Den rosa keramikasken tillverkad av Jonas Lindholm finns på bland annat Olsson och Gerthel. 

Idag lyssnar jag på denna spellista som Johanna tipsade om. Och nu tipsar jag vidare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar