lördag 19 oktober 2013

Mässingsfeber


Att det råder mässing och kopparfeber har väl få missat. Mässing är den metall som faller mig allra mest i smaken och de små vaserna som säljs på bland annat Artilleriet är enligt mig allra finast i grupp. Antingen på ett matbord eller som ett stileben på ett av alla våra sideboards. På Gulled så spanade jag in nyheterna i mässing från Tom Dixon. Morteln som jag tidigare fallit för är helt för stor och känns inte så funktionell. Däremot är serien för te och kaffe jättefin. Men det finns ju en nackdel. Det blir ju så mycket märke när man ta i det. Och en te eller kaffekanna är ju lite till för att man ska kunna ta i dem. En av mina favoritbloggar är Gingerbreadhouse som ligger på Lovely life och enda sedan jag såg hennes förgyllda ananas så har jag sporadiskt kikat efter en liknande. Nu finns de bland annat här. Men nu är jag istället osäker på om den ska flytta hem till oss. Tål att tänkas på. I vår hall så står mina handväskor oftast på golvet. Om vi hade haft de fina väggknopparna från Skultuna så hade jag aldrig mer ställt en väska på golvet. 

2 kommentarer:

  1. Vilken mortel är det du tittat på? den stora eller lilla?

    / Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. först tittade jag på den stora, den som har en mer klassisk mortel. Men den är jättestor och känns inte som att den är till för att användas direkt. Sen tittade vi på den med kulan och den är lagom i storleken men känns faktiskt inte alls särskilt funktionell. tyvärr.

      Radera