söndag 13 oktober 2013

En klassisk söndagsmiddag

En riktig klassiker till söndagsmiddag hemma hos oss idag. Henriks magiskt goda köttbullar med klassiska tillbehör. Eller för min del en massa grönsaker som tillbehör men med Henriks fantastiska trattkantarellsås så spelar det liksom ingen roll vad mer man har till. Den är himmelsk. Den här typen av mat är det alltid Henrik som lagar hemma hos oss och han tipsar om att steka köttbullar i ankfett för en optimal smakförhöjare. Mitt enda bidrag till kvällens middag var pressgurkan som jag gjorde i eftermiddags. Precis den här maten är den maten jag skulle välja att äta varje dag om jag var tvungen att välja en rätt och inte behöva bry mig om att den goda gräddsåsen kanske inte är något jag ska äta varje dag.Vad skulle ni välja? 

Annars har denna söndag bjudit på shopping på en utförsälning av bland annat Hoss Intropia, Twin-set och Masion Scoth, träning och städning. Vad jag fick med mig hem från utförsäljningen får ni se i veckan. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar