lördag 28 september 2013

Matinspo

Jag är inne i en period då jag behöver matinspiration. Det känns som jag väldigt ofta gör samma mat och jag tycker inte att det är särskilt inspirerande. Ni som följer mig på instagram såg att jag i veckan testade att göra overnight oats och nästa punkt att boka av på frukostlistan är Chiagröt. Mer om overnight oats kommer i ett separat inlägg men jag är verkligen positiv. Och det var i helt rätt tid som jag fick lite ny frukostinspiration.


What Katie ate är en sidan fylld av inspirerande bilder och maträtter. Föga förvånande så är det ofta färgglada sallader som fångar mitt intresse men även mat som är i säsong. Jag gillar verkligen att låta maten spegla årstiderna och framförallt så försöker jag så långt det går köpa frukt och grönt som är i säsong just nu. Nu är kålen i säsong och i vår kyl trängs vitkål med spetskål, savoykål, grönkål, brysselkål och blomkål i olika färger. 

Även om min sambo påstår att det inte finns något att äta hemma hos oss så hävdar jag att vår kyl är fylld av färgglada och nyttiga livsmedel. Att vårt skafferi är fyllt av olika fröer och pulver där ätbarheten minst sagt varierar, i alla fall om man har hyfsat smaksinne, lämnar jag därhän.

Att äta hälsosamt är absolut inte det samma som att äta mindre god mat. Snarare tvärtom i många fall. Däremot så anser jag att det kräver mer av mig när jag lagar den. All mat blir god med grädde och smör men att få till god mat utan att tillsätta den typen av livsmedel kräver avsevärt mycket mer fantasti. Och när den tryter så surfar jag och fyller på mina redan överfyllda inspirationsmappar. 



Bild 1: Linda Lomelino Bild 2-4 What Katie ate




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar