fredag 12 april 2013

Latteria kaffesalong





Om man i Göteborg vill njuta av en tantfika i passande miljö så är Latteria i antikhallarna det perfekta stället. I en miljö som andas svenskt tenn och där alla dessa små antikbutiker utgör den perfekta kulissen så serveras det goda sallader, småkakor och te i små silverkannor. Trots den pampiga lokalen så är detta ett väldigt mysigt ställe där man kan tillbringa mycket tid nersjunken i de sköna sofforna. 
Vad kan vara en mer passande miljö för att njuta av en ny väns sällskap och prata nutid och framtid än i dessa lokaler som så påtagligt berättar historier om svunna tider. Dåtid möter nutid och framtid på ett väldigt sympatiskt sätt. Och som den tant jag är så uppskattar jag att slippa trängseln från de caféer som jag och resten av Göteborg vanligtvis brukar besöka. 


2 kommentarer:

  1. Jag var där för 3 veckor sedan men jag blev inte imponerad. Mest för att nästan allt som fanns på menyn var slut! Lång kö, långsam personal och slut på mat. Nej ingen hit. Och detta över skuggade så klart hela intrycket :-(
    Men man kanske får ge det en chans till.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut så drar miljön upp helhetsintrycket. Men den salladen jag åt var jättegod. Sen hade vi turen att det nästan var tomt där inne. Så nästa gång jag är där så kanske det är lite trångt som på da matteo. ;)

      Ge det en chans till. ;)

      Emma

      Radera