söndag 10 februari 2013

Helgen som gått


En helg som gått i ett rasande tempo lider mot sitt slut. Igår kväll så var det 30 årsfest och vi tog oss tillbaka till 1920-talet. Det var en elegant skara som skålade, skålande och dansade natten lång. Och nu letar jag efter tillfällen då jag får bära hatt. Konstaterade nämligen att världen ser väldigt trevlig ut när man ser den bakom flor. Och att det är väldigt trevligt att gå på fest med massa välklädda vänner. Det inte inte ofta man ser höga hattar, käpp, frack, böljande klänningar och tjejer med huvudbonader på en fest 2013. Tyvärr. Och en fest som avslutas med att ca 50 personer står och dansar till gangnam style får högsta betyg i min bok. 


Resten av helgen har varit jag ägnat åt träning, shopping inför veckan resa mot avsevärt kyligare väder och nu har jag gjort en gryta som ska stå på spisen i ytterligare sex timmar. En perfekt söndagsmiddag helt enkelt. 

2 kommentarer: