onsdag 19 december 2012

Reflektioner

1. Finaste julhälsningen från Anette. 2. Lindas magiskt vackra atelje 

Som en hel del här vet så skrev jag en annan blogg för ett par år sedan. En rosa blogg som hette dolcevita och där jag tog dagens outfitbilder i spegeln, helst med blixt. Det fanns många anledningar till att jag la ner den bloggen men en anledning var det klimatet som fanns, och finns inom bloggvärlden. Tyvärr finns det så mycket elakheter och avundsjuka i denna världen och det anses visst vara ok att vara elak mot människor när man sitter framför en dator. Nu var detta absolut inte huvudanledningen till att jag la ner den bloggen men det var något jag reflekterade mycket över. 

Det som är skönt att se är att det finns så mycket kunskap och glädje i denna världen också. Att det finns så många grymma människor som jag bara blir så imponerad av. Att det finns så många som förstått att om vi samlas och tar hjälp av varandra så kan vi lära oss så mycket.  Som Frida som förra veckan ställde till med adventsfest med oss västkustbloggare. Eller som igår när jag kom efter en väldigt lång dag och möttes av detta peppande kort och en fin ekorre från Anette. Eller som Linda vars atelje jag besökte idag för att hämta en tavla jag beställt av henne. Alla dessa begåvade tjejer som istället för att motarbeta varandra väljer att nyttja våra olika kompetenser och på så sätt uträtta ännu mera. När man möter det. Då blir det där hatet som finns lite mindre viktigt. Och detta blir så mycket roligare när man möter så mycket fantastiska människor. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar