lördag 15 december 2012

Julbord på Långedrag värdshus


För er som läst min blogg ett tag så vet ni om att Långedrag värdshus är ett ställe som tilltar mig både gällande inredning, miljö och givetvis maten. Deras julbord som jag smakade för första gången förra året har fått en speciell plats i mitt mathjärta och deras västerbottenbrulé med löjrom har jag längtat efter ett helt år. Därför inledde jag dagen med ett ordentligt pass på gymmet sen åkte vi ut till Långedrag med goda vänner och mina föräldrar. Och vi kommer inte att behöva äta mer idag. Eller ens i helgen. 

Har ni inte testat detta julbord och bor i trakterna så gör det. Ren och skär njutning och långt ifrån alla dessa allt för vanligt förekommande  julbord med matberg och dåliga råvaror man kan komma. Detta är snarare lite som att komma till julbordshimlen. 











3 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att du drar alla andra julbord över en kam och säger att de har dåliga råvaror.

    SvaraRadera
  2. Det gör jag absolut inte. Ledsen om det uppfattats så. Dock har jag ätit fler värdelösa julbord än bra. De flesta julbord skulle må väldigt bra av att dra ner antalet rätter och istället göra de bra. Kvalitet före kvantitet.

    SvaraRadera