lördag 1 december 2012

Formforum Kosta boda art hotell

Det senaste dygnet har jag tillbringat i glasriket, närmare bestämt på Kosta boda art hotell med ett större gäng härliga inredningsbloggare. Ett väldigt trevligt dygn med ett ambitiöst program har vi blivit inspirerade och framförallt så har jag lärt känna många trevliga personer. Stort tack till Milk, trendenser, kosta boda, Orrefors och Nordsjö. Det kommer att komma ett par inlägg om detta men eftersom jag just nu står och julbakar inför morgondagens glöggmingel för 20 personer så kommer här endast en bråkdel av alla bilder. Då vi var i hjärtat av glasriket så fick vi givetvis testa på att blåsa och slipa glas. Detta fantastiska hantverk som alla borde få se på nära håll för att förstå varför detta är ett hantverk på exceptionellt hög nivå som förtjänar den prisnivå som många upplever för hög. Nu hade jag inte någon fallenhet för det här med att blåsa glas utan mitt blev snarare en abstrakt form av ett krig. Ungefär. Bild nummer två är alltså inte mitt verk eftersom det hamnade i golvet innan det hamnade på bild. 











Stort tack för ett trevligt bemötande, nya bekantskaper, proffsigt upplägg och alla hysteriska skratt. Känns också väldigt skönt att veta att jag inte är ensam gällande att se livet genom en kameralins eller en kameratelefon. 








2 kommentarer:

  1. Heeej Emma, var jätte kul att träffa dig i helgen! Och kul att hitta din blogg, ska lägga till dig i min bloggkoll omedelbums!

    Hoppas vi ses snart igen,
    Ha en fin jul,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny! Detsamma! Supertrevligt! Och att jag var så nervös innan var ju helt onödigt!

    Hoppas oxå att vi ses snart och om det inte sker innan jul så ha en fin jul du med!

    kramar Emma

    SvaraRadera