söndag 30 december 2012

Florida-tanten inom mig


Merparten av min garderob består av svart, marinblått och mängder av vita och pudriga toner. Jag har inte så mycket mönster och en väldigt klassisk stil. Om man vill vara lite elak så skulle man kunna säga på gränsen till tantig. Jag shoppar helst chanelinspirerade kavajer och ljuva blusar. Ganska förutsägbar med andra ord. Sen kommer det här med leopard. Jag dras till leopard som små barn dras till godis. Jag kan inte låta bli att smyga in lite leopard här och var. Skärp, skor, väskor, blusar och till och med klänningar. Jag tror att det är Florida-tanten inom mig som ger sig till känna. Tanten som helst vill byta ut dressade kavajer mot lila hår och mycket bling bling. Vem vet. En dag kanske jag går där i Florida med min lilla hund och lila hår. Vem vet? 

1 kommentar: