söndag 16 december 2012

En söndag i julens tecken


En Söndag i julens tecken går mot sitt slut. Kolakokning, blomstershopping med tillhörande plantering och väldigt mycket musikhjälpen. Ungefär så har vi Lördag sett ut. Och så har jag putsat silver. Och klätt vår minigran. Vi åker nämligen till Rom på Torsdag så en stor gran känns inte riktigt nödvändigt men en liten bordsgran så att jag fick användning för mina små hjärtan och rosetter i tyll. Kolan ovan är en polkagriskola som är himmelsk god. 

Ha en fin avslutning på helgen. 



3 kommentarer:

  1. Rom lät ju inte fel..själv beger jag mig till polkagrisarnas mecka ;) på lördag för att fira jul...och ang, mina lärkkvistar så googla ?! jag fram dem..*skrattar. ..tyvärr har vi plockat upp alla grenar där och jag har gett bort till vänner ...men hör av dig nästa år ( om det är aktuellt) så ska du också få av de stora..

    God Jul och ha det gott i Italien.
    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Men oh vad snäll du är! Och vilken dröm att ha dem runt knuten. Det ryktas om att jag ev kan hitta i en blomsteraffär i Göteborg idag. Skulle vilja ha högre oxå nämligen.

    Gränna låter oxå trevligt. Misstänker att granen är full av polkagrisar då?

    Ha en bra dag,

    Emma

    SvaraRadera
  3. Hej! Nu är det bloggtävling, du vinner ett presentkort från hööks laddat med 500kr! http://sirilindblomz.blogg.se/2012/december/bloggtavling.html

    SvaraRadera