fredag 28 december 2012

En Greta för varje tillfälle


Efter ett klassiskt juldagskalas med vännerna så råkade jag se att Greta skulle börja sin rea klockan åtta på annandagsmorgon. Jag ställde klockan och efter vissa tekniska problem så klickade jag hem dessa fina klänningar med 50 % rabatt. Jag väckte Henrik och berättade att jag tjänat 3.000 kronor på att köpa de två klänningarna. Han undrade varför jag inte köpte tio stycken om jag nu tjänade pengar när jag köpte dem? Det är faktiskt en väldigt bra fråga.

Gretas klänningar är guds gåva till kvinnan och är en riktig klassiker i garderoben och funkar till alla tillfällen. Nu har jag även dessa två som båda går i blått i min samling.  Gissa om jag blev glad när det ringde på dörren idag och de kom. Att de löste mitt klädproblem inför nyår är ett stort plus. 

5 kommentarer:

  1. Jag tycker att de klassiska, enfärgade Greta-klänningarna är mycket finare. Dessa känns väldigt mycket som rea-klänningar. Lite last season. Satsa dina pengar på de klassiska klänningarna istället. Skulle säga att du har förlorat pengar på dessa.

    SvaraRadera
  2. Min samling består både av mönstrade och enfärgade och jag skulle säga att de dumma köpen är de som köper Greta-klänningarna i trendfärgerna som går ur tiden. Klassiska mönster i creme och marinblått är något som i min garderob består år efter år. Så det handlar väl snarare om vilken stil man har i övrigt än vad som upplevs vara last season. / Emma

    SvaraRadera
  3. Fina!! Lite sugen på att beställa en själv, får man fråga hur de är i storlekarna?

    SvaraRadera
  4. Sandra: de är normala skulle jag säga. Jag har L i min ena och den andra är One size. båda går precis ovanför knäna på mig och jag är 1,74 lång.

    Emma

    SvaraRadera
  5. Superfina, bra köp! Jag försökte själv lägga vantarna på en blå med vita prickar, men det sista exemplaret såldes framför näsan på mig. Bättre lycka nästa gång får jag hoppas

    SvaraRadera