tisdag 18 december 2012

Belöning och brist på motivation

Idag är en sådan dag. En sådan dag där motivationen och inspirationen är som bortblåst. Där tanken på gymmet är något jag knappt vill kännas vid. Ändå gick jag dit och körde ett pass. Det är sådana dagar som jag är lite extra stolt över mig själv. De dagar när allt känns enkelt och roligt så är det just enkelt och roligt. Idag är mer en sådan dag jag skulle vilja gömma mig och bara vila och ta det lugnt. I morgon är det sista träffen med min PT innan han går på semester i nästan tre veckor vilket även det blir en utmaning för mig. Att jag ska träna flitigt trots att inte han står och tittar på mig. Att jag ska göra plankan de där extra sekunderna trots att ingen ser. Det är en utmaning för mig. Det är då jag tänker på mina tre klänningar i garderoben. En som ska passa om en månad, en som ska passa i Mars månad och en som ska passa i Maj. Sen har jag varit jätteduktig och då ska jag belöna mig med en ny väska. Denna marinblåa från danska Decadent tänkte jag. Har ni inte sett deras väskor så kolla in dem. Jag som är en kräsen Mulberry fantast gillar även dessa. Främst om jag ska köpa en väska i en lite mer udda färg och inte vill lägga de pengar som en Mulberry kostar. Snygga modeller i en mängd olika färger och hög kvalitet till ett bra pris. 

Nu ska jag sjunka ner i soffan innan jag tar tag i middagen. Sen ska jag berätta för er om ett grönt kuvert fylld av omtanke som kom precis rätt dag. Ett kuvert som får en att inse hur fina människor det finns. Mer om det sen. 

Bild lånad från decadents hemsida



2 kommentarer:

  1. Emma, du är så himla duktig och flitig med din träning!

    Duktigt!

    Kram Mrs G/Inredningshjälpen

    SvaraRadera
  2. O du gjorde min dag!! Nu ligger jag med frossa och mår sådär. Men du gjorde min dag! Kram

    SvaraRadera