fredag 14 december 2012

Årets pepparkakshus


Jag kunde inte bärga mig så här får ni en bild på vårt urfina pepparkakshus som inte är pyntat än. Givetvis kan det inte bara stå på en pappskiva även om det är fint nu också. Upphovsmakaren till detta är min fantastiskt duktiga pappa som både ritat det och gjort det. Något han gör varje år och i fyra exemplar. Även om han surar lite över att behöva göra fyra exemplar så gör han det varje år och i år har det även levererats till Göteborg. Givetvis i sällskap av mina föräldrar så i helgen står det julbord och umgänge på schemat. 

Ha en fin start på helgen!

2 kommentarer:

  1. Vilken snäll pappa...här kom en lång harang av mindre vackra ord när pepparkakshuset skulle sättas samman förr helgen..*skrattar

    Kram

    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Pernilla: Ja, han är snäll och oerhört duktig. Han gör fyra identiska varje år. Jag skulle dock aldrig ge mig på att göra det själv!
    ha en fin helg!

    kram Emma

    SvaraRadera