söndag 30 september 2012

Forssén Öberg


Nä, varken jag eller någon annan kan ha blivit förvånad att detta ställe seglat upp som en solklar favorit för mig. Inte alls faktiskt. Så fort man nämner ett ställe utan skylt som ligger in på en gård så börjar mitt hjärta slå lite extra hårt. Addera då till en ytterst trevlig Champagnelista, intressant matmeny och förträffligt trevlig service. Ja, då är lyckan gjord. Att stället är ytterst stilfullt inrett utan att bli överstylat. Ja, då kan min lyckas snarare liknas med salighet. Ett sånt ställe är Forssén Öberg. Ett ställe som jag kommer att dricka bubbel och äta smårätter på udda porslin många gånger. Både vintertid i den mysiga lokalen och till sommaren på den trevliga innergården. 




Här tillbringade vi ett par timmar på Lördagen. Från sen eftermiddag till tidig kväll. För att sen bege oss vidare mot Linné och en sen middag innan det bokminglades i baren på Park. Avslutade kvällen med en drink på Locatellis uteservering innan min hals och bihålor äntligen fick vila sig. Champagne är den bästa medicinen mot onda bihålor. Iallafall för stunden. 



Bilder: ByEmma

5 kommentarer:

  1. Vilket ställe. Var ligger det någonstans?

    Frida

    SvaraRadera
  2. Åh vilket härligt ställe! Jag måste nog snart åka till Göteborg :)

    Kram Mrs G

    SvaraRadera
  3. Ja Mrs G. Det måste du. Och då ska jag ge dig massa trevliga tips. ;)

    SvaraRadera
  4. Oh vad mysigt det ser ut :9 Jag var själv på ett väldigt mysigt ställe igår, Friden. Läste att du var Skåning, kanske har du varit där? Det ligger utanför S.Mellby (Kivik). Kramen

    SvaraRadera
  5. inadenfina: Ja, Fridens pizzeria är en favorit. Såg du hur lik han som har det är Pippi Långstrumps pappa?;)
    / Emma

    SvaraRadera