torsdag 7 juni 2012

Kvällens middag och EM-tips


Ordningen återställd, Henrik har intagit Malmö. Nu är det inte lång tid kvar tills vi slipper pendla. Om 20 dagar slutar jag på sydsvenskan och efter Italien börjar jag flytta. 

Som en god flickvän mötte jag Henrik med färdig middag när han kom innanför dörren. Lax Teriyaki med massa nötter och grönsaker i. Till det två olika sallader, en "vanlig" som jag gjort lite roligare med edamammebönor och mango. Den andra salladen var det som jag beskrev som det riktigt  roliga för Henrik. En sallad med fetaost och vattenmelon, kryddad med chili, lime, mynta och tabasco. 

Nu sitter vi med vars en dator och gör EM-tips. Eller jag är klar sedan 1 1/2 timme, Henrik sitter med någon form av excelark och muttrar om vem som får flesta röda kort. Mitt mål är att vinna över Henrik. Allt annat är oväsentligt. Det är den största vinsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar