lördag 3 mars 2012

Fredagens middag


En härlig Fredag med fantastiskt sällskap och om jag får säga det själv god mat. Dock så ska jag nästa gång jag ska koka kolasås på kondenserad mjölk låta den koka i fyra timmar och inte 2 1/2 som jag gjorde idag. Tror att jag föredrar kolasås istället för kolasoppa. 

Middagen bestod av torskrygg med räkor, potatismos, skirat smör och blancherade morötter och sockerärtor. Tanken var att det skulle toppats med dill och pepparrot. Det blev bara dill. Pepparroten stod kvar i en skål i köket.  

2 kommentarer:

  1. Låter supergott!
    Men så konstigt med kolasåsen, jag har bara kokat en gång och då i 2 timmar och den var liiite för hård att ha som sås. Men jag har också hört att ska den vara fast 4timmar. Märkligt, kanske beror på spis och hur mycket vatten man fyller på under tiden.

    SvaraRadera