söndag 15 januari 2012

Hamburgertallrik a la Emma

En hemmagjord hamburgare passar väldigt bra som Söndagsmiddag när det är fotboll som står för underhållningen. Detta är min specialare och jag äter den utan bröd men pojkvännen äter den med resterna av vårt frukostbröd från Boulangeriet som jag smörstekt.


Hamburgare
Nötfärs
riven gul lök
ägg
tabasco
chiliflakes
salt och peppar

Dressing
Hackad inlagd gurka
Majonäs (helst hemmagjord men idag fuskade jag)
Turkisk youghurt
tabasco
chilisås
salt och peppar

Coleslaw (fast idag minus vitkål)
majonäs
turkisk youghurt
vitvinsvinäger
dijonsenap
salt och peppar
grovt rivna morötter
rivet äpple

Tillbehör
Avocado
sallad
tomat
rödlök
ev. cheddarost (låt den ligga på burgarna den sista minuten)

Vad brukar ni ha till era burgare?

2 kommentarer:

  1. Ser fantastiskt mumsiga ut! Snålvattnet rinner...

    SvaraRadera
  2. Cheddar ost , bacon, hemgjord dressing, tomatskivor, rå lök och saltgurka. Sen vill jag ha Texas Longhorn Jalapeno ketchup och god pommes. En iskall cola på glasflaska med is och citron till :) Nu blir jag ju hungrig .. Toppen fin blogg du har!

    SvaraRadera