måndag 28 november 2011

Något vitt, något grönt och många ljus

Har adventspyntat lite här hemma nu ikväll. Inser nu att jag kanske gick lite överstyr när jag var och köpa blommor idag. Det står fortfarande fyra hycinter i köket om jag inte riktigt vet vart jag ska ha eller vad jag ska ha dem i. Min jul går alltid i vitt och jag pyntar helst med blommor och ljus. Till helgen ska ni få se vad alla mina julgranskulor ska användas till.

Ett urval av alla blommor jag planterat idag.
Ett par meter tyll kommer nog att gå åt för att skapa julstämning här hemma.
Amaryllis ska visst planteras nu för att vara som finast till jul. I fönstret står en av de jag köpte idag. 
Min adventsljustake är inte färdig. Just nu får ett par julgranskulor från Sia agera dekoration.
Hyacinter i udda krukor. Här får en ljuslykta och en Marimekkoskål agera krukor. På brickan står en ljuslykta från Casa Linne i Göteborg och mitt underbara datumljus som ska invigas på Torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar