torsdag 30 juni 2011

Torsdagslyx

En vecka kvar att jobba innan jag går på en fyra veckor lång och oerhört välbehövlig semester. Har nog aldrig haft en så stark känsla av att jag verkligen förtjänar semester och den känslan är faktiskt väldigt skön.

Då jag åker till Göteborg direkt efter jobbet så är det packning och hemmafix som står på schemat. Har även tagit riktigt lång tid på mig att laga kvällens middag. Soltorkade tomater gjorda på små coctailtomater som fått stå i ugnen på låg värme med salt, peppar och lite olja i över en timme. Kycklingfilé som fått ligga i en marinad gjord på lime, honung, soya, salt och peppar, spröda rädisor, oliver, ruccola och hemmagjord coleslaw. En känsla av lyx infinner sig när jag vet precis vad som finns på min tallrik, ner till minsta ingrediens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar