fredag 17 juni 2011

Om jag vore hemmafru

Idag har jag semester. Det känns lite lyxigt att vara ledig en dag sådär bara. Anledningen är att jag åkte till Göteborg redan igår kväll. Först mingel med kära återseende på C&G och sen hoppade jag in i bilen och åkte till Göteborg. Tanken var att jag idag skulle gå på stan hela dagen medan pojkvännen jobbade. Redan vid lunch ringde jag honom och berättade hur uttråkad jag var. Då hade jag ändå suttit och jobbat hemma till klockan var 10. Två timmar på stan och jag känner redan hur det kryper i kroppen. Det är inte så att jag inte gillar att shoppa, jag älskar att shoppa. Men det ska helst ske snabbt och spontant och utan rea-hets. Inser än en gång att ett hemmafru liv aldrig skulle kunna vara aktuellt för mig. Jag behöver utmaningar varje dag för att fungera och hur roligt det än är så är shoppingen ingen utmaning. 

Trots allt kom jag faktiskt hem med lite saker. Hade planer på att köpa skor men NK skors rea kaos var helt för mycket för mig. 

Randig klassiskt stickad tröja med snygga detaljer från Filippa K.

 Topp från Massimo Dutti


En supersnygg skjorta från Bellerose. Köpt på Jens K som tillhör en av mina favoriter i Göteborg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar