söndag 17 april 2011

En perfekt Lördag i Göteborg

Eftermiddagen igår tillbringade vi i solen på ritz, i solen på ETT och sedan var jag en väldigt god flickvän och följde med pojkvännen och kollade när Örgryte spelade fotboll. De förlorade så att pojkvännen var inte översvallande glad för att utrycka sig milt.

Kvällen spenderade vi på en av mina absoluta favoritrestauranger. Bon. När nöjesguiden recenserade Bon så avslutade de med dessa ord: 

"Detta är Bon. Jakten på ren hedonism, fri från överdesign och Stockholms ångest och ängslan. 
Det var det här Gud hade tänkt sig."

Sparris med skirat smör och löjrom, lammytterfilé med len vitlökskräm och Maderiasky, fantastiska ostar och en len mörk chokladtarte på en magisk vaniljbotten gjorde kvällen fulländad. Extra speciellt är det att gå till Bon för att det var den restaurang vi åt på när jag var i Göteborg för första gången. Dessvärre har jag inga bilder värda att visa då systemkameran är för står att ta med, min lilla kamera hade slut på batteri och iphonebilderna är knappt värda att visa.  Kvällen avslutades med drinkar på Locatelli.

En något skrynklig meny men ack så underbar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar