onsdag 9 mars 2011

Som ett korthus

Jag försöker att vara väldigt positiv av mig i de flesta fall. Sen finns det dagar då det faktiskt inte går. Idag är lite av en sådan. Hur kan det komma sig att vissa dagar så går precis allt fel. Det är som ett korthus, att ett kort i botten faller sen är det kört. Som tur är så är det väldigt ofta samma sak med riktigt bra dagar. Att när en sak går vägen så följer massa andra saker med. Som om den senaste upplevelsen sätter trenden för dagen.

Det får mig att tänka på röda och gröna kryss som många visa människor pratat om. Att det finns en portvakt i hjärnan och när du står inför en upplevelse så hämtar de kryss som påminner om den händelsen. Är det flest röda så blir din känsla negativ och vice versa. Tänkvärt.

Dock kommer dagen att fortsätta bättre. 19.00 är det dags för mitt hår att få en ordentligt uppfräschning av bästa frisören, Linn på Boudoir. Och nej jag är inte partisk bara för att hon är en av mina bästa vänner. Hon är verkligen magnifik. Därefter blir det Black Swan på bio. Den här dagen ska verkligen sluta bättre än vad den börjar. För om den slutar bra så borde den börja bra i morgon. Ellerhur?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar