söndag 13 mars 2011

Schlager a la Emma

Borta är glitterklänningar, tiara och avancerade schlagertävlingar. Kvar är god mat, goda vänner och en trevlig kväll. Mina schlagerkvällar har förändrats radikalt de senaste åren. Idag spenderade vi kvällen med goda vänner, vin, massa ost och dylika tillbehör. Jag har som vanligt tippat rätt vinnaren även om jag inte var den som hade kvällens bästa tips. 

När jag bjuder på något lätt ser det ut så här.



Brie de Meaux, Taleggio, Gruyere och Saint Augur fick gott sällskap. I fortsättningen ska jag endast köpa Grevé och prästost. Då behöver jag inte ta hjälp av pojkvännen för att kunna stava.


1 kommentar:

  1. Ser jättegott ut. Jag älskar ost. Än mer om den kombineras med/ i mat. I gÅr åt vi rostade grönsaker, kycklingfilé med ädelosttäcke ( vitlök och persilja i osten) och skysås. Jättegott och enkelt.

    SvaraRadera